aftellen is begonnen:( *snik - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu aftellen is begonnen:( *snik - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

aftellen is begonnen:( *snik

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

20 Mei 2011 | Zambia, Lusaka

WAUW nog maar 3 weekjes te gaan en dan zit het er weer op! Time flies, toch zijn er nog genoeg zaken te doen!

De afgelopen weken naar malawi ben ik weer keihard aan de bak gegaan voor stage. We zijn nu druk bezig met het volleybalveld te realiseren. Afgelopen weken zijn we behoorlijk vaak naar Cibolya afgereisd om te kijken hoe het volleybal veld erbij lag. In het begin zag het er prima uit, maar op dit moment is het heel slecht. Het lijkt wel of ze geen cement hebben gebruikt. Als je op het randje gaat staan(van het veld) brokkelt het af teken dat het absoluut niet sterk genoeg is. Tevens komt de plastic onderlaag bij sommige plekken boven het veld uit. Toch maar met ons goede gedrag de volleybal palen opgezet om te kijken of dat wel klopte, dat klopte gelukkig wel. Nadat we de palen er weer uit haalden, lieten we er 1 vallen op het “cement” gevolg: gat in het veld. Maarja hij heeft beloofd het goed te maken, dus wij met vol goede moed weer richting het volleybal veld, we zien al van ver dat er bijna niets mee is gebeurt . de randjes zijn wel gefixed met cement, maar de rest van het veld ziet er echt slecht uit (bobbels overal , voetafdrukken, gaten) Ik begrijp dat het afrika is, maar je zou wel verwachten dat een aannemer een recht stuk cement kan storten. Nadat ik dit tegen hem had gezegd dat we echt niet tevreden waren, begon hij heel boos te worden en te dreigen dat hij het veld wel kapot zou maken als we er niet voor zouden betalen, en dat ik een moeilijk persoon ben en dat mijn tijd nog wel komt. Nou met die woorden ben ik het veld maar afgelopen en naar huis gegaan, want ik voelde me absoluut niet op mijn gemak. Daarintegen is de wallpainting wel heel mooi geworden! Wat me weer heerlijk vrolijk maakt!

Op dit moment is het echt druk met alles wat maar met stage te maken heeft. We hebben een sponsor workshop gegeven op office en nu is ons gevraagd of we dit ook op OYDC kunnen doen! Echt een compliment, iedereen was er heel blij mee met de informatie die ze hebben gekregen via onze workshop. Zelf ben ik op OYDC bezig met Matthews op te leiden tot een sportmanager, zodat hij in staat is om sponsoring aan te vragen, toernooien te organiseren en andere taken kan vervullen die ik op dit moment aan het doen ben. Ik heb voor hem een handbal manual geschreven zodat hij ook de trainingen van mij kan overnemen. De laatste week zal in de trend staan van hem training laten geven en daar feedback op te leveren. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen wanneer ik weg ben! Volgende week zaterdag gaan we de uniforms officieel overhandigen aan het handbal team. We hebben nieuwe tenues voor ze gekocht en ze liggen op dit moment bij de printer. De jongens hebben mij nummer 3 gegeven en willen dat ik daar coach op laat drukken, zodat ik iets van hun heb wanneer ik thuis ben.

Alle schoolwerkzaamheden gaan voorspoedig! Ben zo blij dat het bijna af is, wel ben ik verdrietig dat de stage er bijna op zit echt jammer om lusaka te verlaten over 2 weekjes, tijd is echt heel snel gegaan! Ene moment staan we daar met de gedachte: “oke nog 5 maandjes!!” en nu is het van oneee nog maar 2 weken!! Na deze 2 weken gaan we nog een week in livingstone doorbrengen en dan op rondreiss! Hier heb ik super veel zin in! Naar kruger national park, 1 van de mooiste parken van Afrika! Kan niet wachten om de big 5 te zien!

Liefs, Melanie

  • 20 Mei 2011 - 16:35

    Kayla:

    Whaaah meid! Je komt alweer snel naar huis!
    Hoop dat je volop geniet van de laatste weken daar :)

    Ik kan in ieder geval niet wachten om je weer te zien en al je fantastische verhalen te horen!

    Liefs!

  • 21 Mei 2011 - 21:51

    Sofie:

    Heee lieverd, nog maar 3 weken?! dat gaat snel!!!
    klinkt goed hé! Blij te horen dat het goed gaat.. Hier ook alles goed, vandaag 1 dag mooi weer en verder wordt het weer kut grrrrr nu nog heeeeul druk met school :( maar dat is gelukkig ook bijna weer afgelopen!
    Hoop dat je nog een mooie 3 weken hebt!
    Ik spreek je snel alweer dan!
    Geniet er nog even van lieverd! dikke kus Michel & Sofie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 15591

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: