Afscheid en Livingstone - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu Afscheid en Livingstone - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

Afscheid en Livingstone

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

08 Juni 2011 | Zambia, Lusaka

Pff een traan die over je wangen stroomt, doei zeggen is nooit makkelijk. Nu ik deze weblog schrijf zit ik al in livingstone. Ik lig heerlijk onder de sterrenhemel deze weblog te schrijven. Het stage avontuur zit er dan daadwerkelijk op. Zo raar om een stad te verlaten die bijna 5 maanden lang je thuis is geweest. Ik blijf erbij, Zambia is echt een fantastisch land! Alle mensen zijn zo ontzettend aardig voor je en ik ga ze stuk voor stuk allemaal missen. Vorige week moesten we afscheid nemen op de verschillende scholen en bij OYDC, het afscheid viel me zwaarder dan ik had verwacht. Op burma school moest ik 5 klassen bijlangs om afscheid te nemen. Uiteindelijk bij de laatste klas brak ik dan doormidden. Alle kinderen waren aan het zingen en dansen voor mij, voelde heel speciaal. Op OYDC had ik een cadeau meegenomen, ik had een djembee meegenomen met de tekst: you can take me out of africa, but you can never take Africa out of me. Vind ik hele wijze woorden al zeg ik het zelf. Ze begonnen daar ook voor me te dansen en te zingen. 1 van de grote verrassingen van OYDC was dat ik genomineerd was voor aan award. Volunteer of the year award. Ik had echt niet verwacht dat ik dit zou winnen, maar toch werd mijn naam door de zaal geroepen. Ik heb een gouden medaille gekregen! Echt supertof. Dit gebeurde allemaal tijdens de verjaardag van OYDC. Hier heb ik de nieuwe uniforms uitgereikt aan het handbal team. Ze waren hier echt heel blij mee. We hebben die dag heerlijk gehandbald en de wedstrijd gewonnen met 40-14! Ik was zo trots!! Daarna hebben we heerlijk gebarbecued met de coördinators van OYDC.

Ik ben zo ontzettend druk geweest de laatste 2 weken met souvenirs kopen, ik hoop dat ik voor iedereen wat mee heb genomen en dat iedereen super tevreden is met wat hij/zij krijgt! Kan niet wachten tot ik weer op schiphol sta en iedereen kan zien/ vast houden. Maar aan de andere kant, dat betekend wel dat ik uit Afrika ben. Ik kan me dat niet voorstellen en wil ik nu ook nog even niet.

Aan het einde van een stage hoort natuurlijk ook de evaluaties. De evaluaties waren allemaal heel positief en volgens iedereen hier heb ik mijn stage gehaald. Dit ligt natuurlijk aan de leraar in NL of ik dit heb gehaald of niet. Maar ik weet zeker dat dit helemaal goed zit!

Ik zit nu heerlijk in livingstone, we gaan namelijk vanuit hier door naar Botswana en South Africa. Ik kan echt niet wachten om de big 5 te zien! In Johannesburg gaan we naar een speciaal park waar je met leeuwen welpjes kan knuffelen omdat ze met de hand zijn opgegroeid. Hier kijk ik echt heel erg naar uit! Hier ga ik niet mega veel meer doen, alle prijzen zijn met 40 dollar verhoogt waardoor ik hier niet meer op olifanten kan rijden, het is gewoon te duur geworden! daarom ga ik gewoon veel plezier maken op safari! We gaan hier nog wel een high tea doen, houdt in dat we vanaf 1430 tot 190
0 heerlijk kunnen lunchen en thee drinken in het Royal Livingstone. 1 van de mooiste hotels (ik denk zelfs de mooiste) van livingstone. Vanuit hier kun je sun set boven de waterfalls zien! Ik kan niet wachten om dit te zien! Vanavond zaten een stel locals mij lastig te vallen, waarop ik zei dat ze me met rust moesten laten en toen vroegen ze me waarom waarop ik zei omdat ik getrouwd ben met hem (een jongen naast me die we net 2 dagen kenden) en dat ik in verwachting was. Ik volledig me buik uitgezet en hij trapte er zo hard in! Onbegrijpelijk hoe je daarin kon trappen, maarja so be it. Hij liet me iig met rust!! Jolleybolls is denk ik het beste backpackers lodge ever, ik heb hier nu al zoveel nieuwe mensen leren kenneN! Ik heb ook zoveel plezier met Corry en Floris! We gaan deze vrijdag heerlijk fietsend naar de falls om daar bij de bungee brug te gaan kijken naar iedereen die springt!



Hopelijk worden we hier niet aangevallen door bavianen! Vorige week is hier namelijk iemand gestorven die was opgejaagd door bavianen. Hij werd zo opgejaagd door die beesten dat hij naar achteren rende kijkend naar die beesten, dat hij de afgrond te laat zag en hij wegslipte op de rand. Hij is ongeveer 60 meter naar beneden gevallen en ter plekke gestorven. Ik wou eerst naar die kant van de Falls maar dat weiger ik nu echt. Ik heb nu officieel een heken aan bavianen. Hier in het park willen ze er alles aan doen, maar omdat het een natuurpark is mogen ze niets doen. Echt heel jammer!

Vanaf zaterdag begint mijn safari! Op naar chobe en kruger national park! Hopelijk zie ik dan eindelijk leeuwen/cheeta’s/luipaarden in het echt!

Ik zal jullie op de hoogte proberen te houden over de safari! Ben alleen bang dat dit heel lastig gaat worden vanwege het gebrek aan internet! Maar ik zie jullie snel!!
Liefs Melanie


  • 08 Juni 2011 - 14:25

    Annet:

    Chicky!!!

    Sounds Great!! Vet tof dat je die prijs hebt gewonnen! wie had gedacht dat je het zo naar je zin zou hebben daar!!;) Heel erg veel plezier op Safari, ben benieuwd naar alle verhalen verder!!

    Liefs!!

  • 08 Juni 2011 - 14:40

    Kayla:

    Lieverd!

    Gefeliciteerd met de award! Je bent de beste!

    Geniet van je laatste weken in Afrika, maar als ik de komende activiteiten zie gaat dat vast lukken!

    Tot snel!

    Liefs!


  • 08 Juni 2011 - 16:51

    Pietje :

    ja ik leef ook nog ;) ik lees dat je mooie tijden hebt beleefd en dat het einde bijna in zicht is.. het ging echt snel voorbij hoor.. ik had niet door dat je er al zolang zat. !! komt ook door mn eigen drukke leven natuurlijk;) maar als je terug komt moeten we maar eens afspreken zodat ik wat story's van je te horen krijg. genietse nog even daar meisie~!! Xx

  • 08 Juni 2011 - 22:52

    Royvdpol:

    Zooo...
    Nog eventjes en je zet je voeten weer op Nederlandse bodem! Een ervaring die niemand van je afpakt ;) cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 2019
Totaal aantal bezoekers 15587

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: