De voorbereidingen zijn begonnen! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu De voorbereidingen zijn begonnen! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen zijn begonnen!

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

08 November 2010 | Nederland, Groningen

Hejj!!

Welkom op mijn waarbenjij.nu! Hier kunnen jullie straks mijn ervaringen, stagewerkzaamheden, belevingen (eigenlijk mijn hele leventje)volgen in Zambia.

Voor mijn opleiding Sportmanagement aan het Hanze Instituut voor Sportstudies ga ik 5 maanden stagelopen in Lusaka de hoofdstad van Zambia en daarna nog op doorreis naar Zuid Afrika. Ik ga stagelopen bij de organisatie Sport in Action(SIA). SIA houdt zich bezig met sportontwikkelingswerk in heel Zambia, om de kwaliteit van het leven van de mensen daar door middel van sport te verbeteren.

Al een tijdje ben ik bezig met de voorbereidingen en vorige maand heb ik dan ook al mijn eerste voorbereidingsweekend gehad bij ISOP, de organisatie vanuit Nederland waarmee ik naar Zambia ga. Samen met 4 andere studenten, Danielle en Laura en Floris zal ik me gaan bezighouden met het meedraaien in de organisatie van verschillende projecten en het geven van sportlessen op scholen in Lusaka. Ik wil mij voornamelijk gaan richten op Volleybal/Handbal les geven en het meedraaien in het bestuur van SIA. Hier willen wij gaan kijken of we een handleiding kunnen schrijven voor sportdagen. 12/13 en 14 november zal het tweede voorbereidingsweekend zijn en hoop ik nog meer te weten te komen over mijn werkzaamheden in Zambia!

De vaccinaties zijn al bijna allemaal binnen en afgelopen week heb ik mijn ticket ook al geboekt! Op 16 januari vlieg in via Johannesburg naar Lusaka toe. Waarbij we een tussenstop gaan maken in Caïro. Kunnen we ook zeggen dat we in Egypte zijn geweest:P 11 juni zal mijn stage eindigen in Lusaka en zal ik samen met Corry en Floris nog met een overland trip doorreizen naar Johannesburg. We reizen dan via de Falls naar Johannesburg door de national parks heen! Daar blijven we dan nog een aantal dagen en op 25 juni zal ik weer op schiphol landen!

Ik heb er al heel erg veel zin in en zal jullie via deze site op de hoogte houden van al mijn belevingen en stagebezigheden in Zambia!

Liefs Melanie

  • 08 November 2010 - 19:10

    Marleen:

    Heel veel succes!!

  • 08 November 2010 - 21:25

    Kayla:

    Oehh meid! Wat spannend, het komt al steeds dichterbij ^^ Ik ga al je belevenissen trouw volgen vanuit ons kikkerlandje ;)

    Snel meeten! Liefs

  • 09 November 2010 - 08:50

    Maurice:

    Wat leuk dat je dit gaat doen!
    Als je nog beveiliging nodig bent ;-)

    succes met de voorbereiding!

  • 13 November 2010 - 09:46

    Petey:


    al een goed begin..
    niet een te lang verhaal;) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15601

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: