Nog maar 5 weken te gaan! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu Nog maar 5 weken te gaan! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

Nog maar 5 weken te gaan!

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

12 December 2010 | Nederland, Groningen

Pff nu het laatste voorbereidingsweekend erop zit, begint het er dan echt aan te komen! Vanaf vandaag nog 5 weken op de teller en dan gaan we al! Na het afgelopen weekend heb ik er nog meer zin in gekregen. In dit voorbereidingsweekend zijn we elkaar als projectgroep beter leren kennen en hebben wij voorlichting gehad van een oud projectlid. De lach die hij tijdens de hele voorlichting op zijn gezicht had, motiveert mij des te meer om die kant op te gaan! Puur alleen al hem zien genieten van zijn tijd, maakt het voor mij als maar meer werkelijk. Ik kan dan ook met oprechtheid zeggen dat het begint te kriebelen.

Het begint nu tijd te worden om de laatste dingetjes van school af te ronden en mijn vrienden hier gedag te zeggen. De allerlaatste prik zit eraan te komen en dan zit dat er EINDELIJK op! Iedereen weet wel dat prikken krijgen niet mijn hobby is.

Voordat ik af kan reizen naar Zambia moesten we voor ISOP eerst een fundraising houden. Je moet namelijk als projectlid 500.00 euro binnenhalen! Dit geld wordt daarna weer beschikbaar gesteld voor ons om in Zambia iets moois neer te zetten. zoals bijvoorbeeld een voetbalveld, maar ook om materialen te kopen. Natuurlijk wordt onze reis hiermee niet gefinancierd, het is puur voor de mensen daar!
Samen met Corry ben ik afgereisd naar St. Nicolascha en daar hebben kinderen op de basisschool voor ons kerstkaarten verkocht. Ze mochten deze kerstkaarten zelf ontwerpen en vervolgens verkopen. HIermee is 1012,00 binnengehaald, maar dit is natuurlijk nog steeds niet genoeg! ALle bijdragen helpen om ons project daar te laten slagen. Dus mocht je nog een bijdrage over hebben;) hoor ik het graag!(A)

Zelf hebben wij nog het plan om op het Hanze Instituut voor SPortstudies 12 uur lang te fietsen voor het goede doel! Hopelijk halen we daarmee ook nog genoeg op!

Met andere woorden nog maar 5 weken tegaan, ik kan niet wachten!!!! De kriebels beginnen te komen en het doei zeggen tegen iedereen nadert!:(
Daarentegen ga ik een fantastische tijd tegemoet!

Liefs,

  • 13 December 2010 - 11:20

    Vera:

    Heel veel succes met de laatste 5 weken en daarna lekker genieten wat er allemaal in Zambia op je te wachten staat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 15596

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: