Malawi, Auntie Melanie en nieuwe Visums! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu Malawi, Auntie Melanie en nieuwe Visums! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

Malawi, Auntie Melanie en nieuwe Visums!

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

07 April 2011 | Zambia, Lusaka



Jippie, nog maar 1 week en dan heerlijk op vakantie!!! We gaan richting Malawi met het hele gezelschap! Wordt vast een supertoffe tijd! We vertrekken maandag de 18e en komen woensdag de 27e terug, dus in die dagen zul je niets van me vernemen, want dan ben ik heerlijk aan het genieten in het zonnetje. Oke een klein leugentje, ik ga de eerste 4 dagen bij mijn fysiotherapeut kijken in Nkomwe, hij doet daar samen met zijn vriendin ook vrijwilligerswerk, dus gaan we eerst bij hem langs! Vervolgens reizen we door naar Senge Bay bij Lake malawi om nog even vakantie te vieren! We moeten daar alleen oppassen dat we geen leuke souvenirtjes meenemen vanuit het water, als het stilstaant water is kan er een bacterie inzitten die je heel ziek kan maken. We nemen daarom gelijk op de terugreis preventief een medicijn hiertegen! Wanneer we thuis komen hebben we geen rust want dag erna is het Koninginnedag op de Nederlandse Ambassade! Heb ik echt superveel zin in!!!

De busjes blijven leuk, vooral wanneer de busconducteuren geen geld terug hebben! Dan mag je wel 10 x vragen, conducteur changee!!! Laatst hadden corry en ik het zo mooi, het is 3.6 pin naar Kwacha (SIA office) en we betaalden beide met grootgeld, maar we kregen de 400 kwacha niet terug, normaal zijn we niet de gierige nederlanders, maar aangezien de conducteur zelf moeilijk deed tegen de mensen in de bus over 100 kwacha, sja dan gaan wij ook moeilijk doen! Ja sorry madam, don;t have 100. Ye boss thats your mistake give me my change. Vervolgends geeft hij ons 500 kwacha (papiergeld) waarop hij zegt deel het met haar! Waarop ik weer reageer met: ja moeten we het door midden scheuren ofzo!! Waarop iedereen in het busje aan het lachen was,! Uiteindelijk beiden 500 terug gekregen! Wat gelijk staat aan 10 eurocent:P

Er zijn ook nieuwe mzungu’s gearriveerd bij SIA. Ze komen vanuit Engeland en hun accent is echt verschrikkelijk!! Maar ze zijn wel oke, 1 van hun werkt met mij samen op OYDC, Jamey. Hij is een sportmanager vanuit Engeland! Nu zijn ze er eindelijk achter op OYDC dat ik ook een sportmanager ben, dus mag ik daar ook meer helpen met sportmanagement zaken! Zo ben ik nu bezig met de anniversery van OYDC. Want 27 mei bestaan ze 1 jaar! Wordt een groot feest natuurlijk, ik vind het supertof dat ik hieraan mag meehelpen!

We zijn op dit moment ook bezig met onze visums opnieuw aan te vragen, in tegenstelling tot andere landen kunnen we hier niet even 3 dagen het land verlaten om dan een nieuw toeristen visum aan te vragen, dat is best wel jammer. Tis toch weer een groot kostenplaatje om te betalen maarja dat moet wel anders moet ik het land verlaten! Voor de visums heb je pasfoto’s nodig, nou waar kan je nou beter pasfoto’s maken dan midden op straat tussen de menigte, ja mensen de pasfoto;s hier worden niet in een fotozaak gemaakt maar op straat tegen een witte muur! Wel supercheap maar de kwaliteit! Hopelijk accepteren ze het bij immigratie, zo’n ontzettende lelijke foto!

Afgelopen weekend was een fantastisch weekend! Eerst op zaterdag het handbaltoernooi, waarover ik nog een leuk feitje heb:P het team vanuit lilanda hadden een camera meegenomen (niet een digitale, maar 1 met een fotorolletje) iedereen vanuit het team wou met mij op de foto, zie ik hun ineens geld geven aan de fotograaf, dus ik vraag waarom betaal je hem! Jaa voor de foto, iedereen betaalde geld om met mij op de foto te mogen, is echt absurd! Voelde me heel even een beroemdheid, maar na 20 foto’s was ik er wel klaar mee, want het was tijd om een handbalwedstrijd te spelen! Ik heb voor het eerst in 4 jaar weer een wedstrijd gespeeld! Er waren veel mensen van de organisatie aanwezig die me hebben zien handballen en ze kwamen na de wedstrijd allemaal naar me toe dat ze onder de indruk waren. De trainer van de andere partij zei zelfs dat ik het veld uitmoest omdat het niet eerlijk was. Nou ik kan je wel zeggen, het voelde echt fantastisch om weer te handballen!! Kon natuurlijk niet volle vaart meedoen, maar het ging goed met de knietjes! Vervolgens op zondag heerlijk cakejes gebakken met de Thoko and Kaweme! Zijn echt superlekkere cakejes geworden! leuke foto;s ook geworden, zal ze zo snel online mogelijk online zetten! Ik ben hier nu ook tante geworden! de kids noemen me auntie melanie, echt heerlijk! Ik heb het eindelijk weer naar me zin in het gastgezin! Mijn gastmoeder staat onder veel stress doordat het geld moet doorkomen voor haar nieuwe bedrijf, maar het is er nog niet waardoor ze heel gestressed is. Dus dat komt allemaal wel weer goed!!!

Op het gebied van school gaat alles ook prima, we hebben nu een complete planning gemaakt van de laatste 6 weken (jawel na malawi hebben we nog 6 weken stage, wauw dat gaat snel zeg!) wat we allemaal moeten doen en wat we nog willen doen. Zo staan er nog leuke activiteiten op het programma, maar ook sponsorworkshops die we gaan geven. Gisteren en vandaag hebben we de hele dag op office gezeten om keihard bezig te gaan met school. Dit is uiteindelijk ook eens een keer gelukt, normaal op kantoor wordt je altijd wel afgeleid maar deze keer zagen ze dat we zo hard bezig waren dat ze ons met rust lieten. we hebben de sponsorworkshop vorm gegeven, Frank (directeur) van SIA is hier heel blij mee. Hij is tevens heel blij met onze hulp en wil samen met ons een sportmanagers takenpakket samenstellen zodat er meer sportmanagers naar Zambia kunnen komen, zodat ze weten wat hun te wachten staat.

Vandaag toen we op office waren, werd ik gebeld door een nummer die ik niet kende, dus ik nam op. Hallo wie is dit?? Ja dit is bladiebla, sorry ken ik jouw? Nee maar ik heb geld betaald om je nummer te krijgen dus kunnen we geen vrienden zijn? Ik dus opgehangen, vervolgens belt hij weer waarop Floris opneemt: Why are you calling my wife!! Nou ik denk niet dat hij ooit nog weer belt!

We hebben nu ook een goede besteding met het geld gevonden, maar nu komen we 400 euro te kort. We hopen nog op wat sponsoren vanuit nl, dus mocht je nog wat willen doneren zodat we hier een goed en mooi volleybalveld kunnen bouwen laat het me weten!

Liefs, Melanie

  • 07 April 2011 - 20:11

    Kayla:

    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 15597

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: