Een brul, handbaltoernooi en een nieuwe start! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu Een brul, handbaltoernooi en een nieuwe start! - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

Een brul, handbaltoernooi en een nieuwe start!

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

03 April 2011 | Zambia, Lusaka


Een harde brul en dan realiseer ik mij, wauw ik sta oog in oog met een leeuw, ik kan hem aanraken als ik wil (maar moet je dat wel willen, ik wil graag mijn hand nog houden zolang ik hier nog ben). Hoe fantastisch mooi deze beesten zijn, is ongelooflijk! De kracht die ze uitstralen, het is en blijft mijn lievelingsdier. Maar wat is oog in oog staan met een hek ertussen! Ik kan niet wachten tot juni, dat ik de leeuwen zonder de hekken kan zien. Wij zijn afgelopen weekend naar (wij dachten dierentuin) the sanctuary munda wanga geweest. Om 14.00 was er een voederronde, waardoor je de dieren nog beter kon zien, met als hoogtepunt het voeren bij de leeuwen. Ze hadden rond het hele verblijf vlees verstopt (op bomen, in banden etc) zodat je een kleine blik kon werpen op het jagen van de dieren. Dit maakte echt indruk om zo’n grote leeuw in een boom te zien klimmen. Ik voelde me net steve irwin met alle dingen die ik wist over de dieren, ik heb corry en laura iig prima vermaakt met mijn animal planet feitjes. (sja had je niet achter me gezocht he;))
Sinds 2009 is het van een dierentuin naar een opvangoord gegaan. Hierdoor waren er niet heel veel dieren, maar het idee dat ze hier dieren opvangen/opvoeden en weer uitzetten doet me goed! we hebben in munda wanga ook heerlijk gezwommen! Bij aankomst bij het zwembad zagen we een jongen in het zwembad liggen met oprecht een driehoek hoofd. We konden het natuurlijk niet laten om hier een lolletje mee te maken, natuurlijk kwam eerst weer het mzungu ritueel op gang. Zij maakten ons een beetje belachelijk om onze bleke huid, waarop wij weer heerlijk reageerden geniet maar van het uitzicht, zovaak zal je een mzungu niet in bikini zien. Onze driehoekig hoofd gevormde vriend bleef maar doorgaan waardoor wij bedachten om een leuke grap met hem uit te halen. Hij wou graag weten hoe je in het Nederlands: ik wil je vriend zijn” zegt. Waarom wij hem vervolgens (vastgelegd op camera) “ik heb een driehoekhoofd” hebben laten zeggen! Er was tevens ook een grote glijbaan bij het zwembad, vanaf het hoogste punt konden we in de cheeta kooi kijken, wat een uitzicht!!

Op OYDC ben ik mee gestart in een nieuw project het Samsung project, hier worden de kinderen onder de 14 voorbereid voor de youth olympics in 2014 die plaatsvinden in Londen. Ze hebben me zelfs gevraagd of ik een rol wil gaan spelen in 2014 gericht op het handbalteam! Dat zou echt fantastisch zijn, nu maar even afwachten of er ook daadwerkelijk een team in 2014 heengaat!

We hebben tegenwoordig ook een vaste taxichauffeur genaamd Samsam, echt een fantastische kerel met een ingebouwde stereo installatie waar je U tegen zegt!! We bouwen altijd een klein feestje in de taxi! SamSam is onze TomTom, hij weet precies waar we heen moeten en welk huis het is.

Het Handbaltoernooi is ook weer eens uitgesteld omdat onze geliefde trainer weer eens vergeten was om de velden vast te leggen en om budget aan te vragen voor het toernooi. Gevolg: uiteindelijk toch de vrijdag te horen krijgen dat het toernooi die zaterdag doorgaat. Waardoor we heerlijk om 5 uur ons bedje uit konden om op 7 uur op OYDC te zijn. Komen we daar aan, niemand te bekennen. De coach uiteindelijk maar opgebeld, ja ik ben in town ben er over 20 minuten. Hij was er uiteindelijk om 8 uur!! Van de 3 velden die we eigenlijk zouden hebben, hebben we uiteindelijk 1 veld kunnen gebruiken. Maar dat was niet een groot probleem aangezien er van de 15 teams maar 3 waren gekomen. Matthews was vergeten om aan iedereen door te geven dat het toernooi doorging. Nou volgend weekend herkansing! Dan is het samsung project toernooi, hopelijk gaat dat wel goed! ik ben die dag official, houdt in dat ik alles moet monitoren en kijken of alles goed gaat! Best wel een uitdaging!

Sinds ik hier ben, ben ik veel gaan nadenken over alles. Ben me nu goed gaan beseffen wat ik hierna wil gaan doen en wat ik juist niet wil gaan doen. M.a.w. Zambia doet me goed! kan goed nadenken over alles, zodat ik alles nu een plekje aan het geven ben! 1 ding weet ik wel, als ik terugkom uit Zambia en land op Schiphol begint een nieuw leven, ik zal dat zien als een nieuwe start!!
Liefs,

Ps. Huwelijksaanzoeken: 60+ (ben onderhand gestopt met tellen, want ze zijn niet meer origineel de aanzoeken)
Pps. Het schrijven van weblogs begint ook steeds moeilijker te worden, aangezien alles nu gewoon begint te worden.

  • 03 April 2011 - 10:30

    Sofie:

    Haaaaa lieverd!!!!
    Fijn om te horen dat het goed met je gaat!! Leuke verhalen, en ben natuurlijk erg benieuwd naar je foto's én het filmpje!!
    Geniet er nog even van lieverd, voor je het weet zit je weer hier, het wordt in ieder geval al wel een beetje lekker weer maar niks boven al die mooie avonturen in zambia!!
    Veel plezier lieverd en ik zie jou over 78/79/80 dagen!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 April 2011 - 11:44

    Martijn:

    Heb je ook fotos van de driehoek hoofd? even kijken of het echt waard was dat jullie hem driehoekhoofd hebben laten zeggen :P stelletje kneusn :P

    Je komt wel steeds dichter bij het nieuwe leven, mag ook wel weer. Straks zie je vrienden weer en kun je met ons tikkertje/verstoppetje spelen XD

    En als je er helemaal boven op bent, lekker kiten!

    Till soon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 15595

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: