Misses Boss - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu Misses Boss - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Melanie Oldenburger - WaarBenJij.nu

Misses Boss

Door: melanieoldenburger

Blijf op de hoogte en volg Melanie

27 Januari 2011 | Nederland, Groningen

Hey Mzungu’s!!

Nu maar een kort verslagje vanuit het nog steeds heerlijk warme land!
Begin nu aardig me draai te vinden hier! Ik begin behoorlijk gewend te raken aan het eten hier en aan de tijden wanneer er gegeten wordt! Voor de mensen die het interessant vinden;) google maar op nshima, dat is een maaltijd dat ik minimaal 4x per week eet.

Afgelopen zaterdag zijn we op stap geweest in Vegas! Dat was echt top, geleerd hoe k Afrikaans moet dansen, veel heup/kont/been bewegingen:P echt supermooi! Uiteindelijk riep de DJ rond special hi to our mzungu’s. waarop een boel vrouwen begonnen te joelen, mzungu’s can’t dance! Nou,, na 2 uur was het: Okay, Mzungu’s can dance! Maw was super gezellig!

Deze week ben ik begonnen met het les geven op Burma school! Wat een geweldige ervaring! De manier van lesgeven hier is zo compleet anders dan in Nederland. Ik denk dat wij er een hoop van kunnen leren, met name doordat de interactie met de kinderen veel groter ligt. Er worden veel dans en klapspellen gedaan, waarop de kids allemaal beginnen te zingen en te dansen en te bewegen echt supervet!

Afgelopen dinsdag ben ik op OYDC geweest! Ik liep daar rustig naar binnen, maar zie al dat de handbalspelers beginnen te zwaaien en te wenken, dus ik met mijn goede gedrag klein sprintje trekken naar hun toe. De captain van het team wou me eerst voorstellen aan hun head coach! Waarna hij zegt you give practice right? Ik was in de veronderstelling dat ik zou assisteren, maar nee hoor ik moet de hele training geven. Dus keiharde drillsessie gegeven op zijn Nederlands. Ze vonden het fantastisch en vroegen of ik de woe en donderdag ook gelijk weer kwam trainen. Maar dat kan niet met mijn drukke schema:S Ze hebben me al gevraagd of ik meega naar Zuid Afrika, maar daar moet ik nog even over nadenken of ik dat wel wil. Is natuurlijk ontzettend gaaf, maar heb ook lesgeef verplichtingen. Eerst as vrijdag maar ff afwachten, dan trainingssessie nummer 2. Iig heb ik al een bijnaam gekregen van het team! Misses Boss, nou of ik daar blij mee moet zijn haha. Tevens hebben we een idee wat we gaan doen voor sportmanagement! Een groot handbaltoernooi opzetten voor in maart, hiervoor hebben we vrijdag gesprekken met de headchief van OYDC. Best wel spannend!

Ik geef nu 5 dagen per week les op burmaschool in de ochtend, op dinsdag en vrijdag ga ik naar OYDC. Ik zou eerst de maandag, woe en donderdag vrij hebben om bezig te zijn met sportmanagement, maar nu ben ik gevraagd of ik meer handballes wil gaan geven op een andere projectschool, dit ga ik nu ook doen op de maandagmiddag samen met Laura!

Vandaag een leuk watergevecht gehad met de buurkinderen, het kwam erop neer dat ik een verzopen katje was en zij heerlijk samenspanden tegen de mzungu’s:P

Maw, alweer een fantastische week! De dagen gaan snel voorbij. Volgend weekend gaan we richting de victoria falls! Kan bijna niet wachten!!

Liefs Melanie.
Huwelijksaanzoeken: 5

  • 27 Januari 2011 - 10:37

    Chrissie:

    En toen viel je weg :(

    Maar wel super leuk om jullie te zien! Veel plezier daar nog! Tot snel weer :) xxx

  • 30 Januari 2011 - 21:26

    Maikel:

    Leuk om te lezen dat het daar goed gaat. Wanneer begint het ''echte'' werk?

    Veel plezier daar!

  • 31 Januari 2011 - 16:22

    Annet:

    Heee Schatje!

    Nja ik heb je net natuurlijk al wel even gesproken, maar super tof dat je het zo naar je zin hebt!!

    Fantastisch dat je handballessen kunt geven, kun je toch nog heel veel aan andere leren vanuit je eigen ervaringen! ik weet hoe dat is..;)

    enne wat die huwelijksaanzoeken betreft...6 maanden!!...;)

    Have Fun, talk to you soon.

    Liefs, Annet

  • 03 Februari 2011 - 13:52

    Nynke:

    He Mel,

    Mooi dat je het naar je zin hebt en dat dansen is wel aan jou besteed. Wt leuk dat je ook wat met handbal mag gaan doen! Heel veel plezier nog en geniet!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melanie

Welkom op mijn waarbenjij.nu Ik vertrek in januari naar Zambia (Lusaka) voor 6 maanden. Hier ga ik mijn 3e jaars sportmanagementstage lopen! Ik ga samen met een vriendin daar lessen verzorgen in meekijken bij Sport in Action een organisatie die daar werkzaam is. Have fun met het lezen van mijn avonturen!:D

Actief sinds 01 Nov. 2010
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 15601

Voorgaande reizen:

13 Januari 2011 - 20 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: